2013. június 1., szombat

"Száz év múlva nem fog számítani majdani bankszámlám, a ház, amelyben éltem, az autó, amelyet vezettem... De a világ megváltozhat azáltal, hogy fontos szerepet játszottam egy gyermek életében!" (Forest Witcrakft) 

Mi a legfontosabb az életben?

Az élethez rettenetesen sok erő kell. Kiváltképp ahhoz, hogy olyan életet éljünk, amilyen nekünk tetszik.

"A boldogság csak akkor talál meg minket, ha nem szabunk neki feltételeket."
(Arthur Rubinstein c. film)

"Mi a legfontosabb az életben?
Ha olyasvalakit kérdezel, aki éhezik, azt feleli majd, hogy az ennivaló.
Ha olyasvalakit kérdezel, aki fázik, azt feleli majd: a meleg.
Ha pedig ahhoz fordulsz kérdéseddel, aki magányosnak, elhagyatottnak érzi magát, azt a választ fogod kapni: az emberek társasága.
No és ha kielégítettük mindezen igényeket, akad-e még valami, amire mindannyiunknak szüksége van?
A filozófusok szerint igen. Ők úgy vélik, hogy nemcsak kenyéren él az ember. Persze hogy létfontosságú az élelem.
A szeretet és a gondoskodás is nélkülözhetetlen.
Csakhogy van még valami, ami életünkhöz feltétlenül szükséges.
És ez nem más, mint hogy tisztában legyünk azzal, kik is vagyunk valójában és miért élünk."

Kis korom óta próbálok rájönni, kutatok a válasz után.

Mi az élet értelme?

Az talán, ha tudunk mindennek örülni?
Ha süt a nap?
Ha a eső cseppek lágyan folynak le az arcomon?
HA megtaláláltam álmaim munkáját?
Ha van aki örül létemnek?
Ha egyedül álló vagyok, de nem vagy magányos?
Ha örülök a madár csicsergésnek?
Ha van mit ennem, azt ennem amit, és akkor, amikor szeretném?
Ezek is fontosak ahhoz, hogy fel keljek minden reggel
és a mindennapi küzdelmekhez erőt adjanak.
De ez mind önmagában kevés...

Az anyagi dolgok mulandóak, nem mindig süt a nap, és az ételnek is nem azért örülünk,
mert finom és megdolgoztam érte, hanem a sok száz éve folyton belénk "vert" ,
mutogatott szegény és éhező gyerekek sorsa, ha ők túlélik nekem is túl kell,
ezt az állam és az egyház által ezért "bűntatodat" ébreszt bennem, benned.

Az élet értelme az a gyerek, akinek megérkezése pillanatában felforgatja az életem.
Akire ha ránézek magadat és társamat látom újra, amikor csak vele vagyok felelős leszek
érte és felnövök mellette, ugyanakkor ha igazán átadom magam neki,
újra gyermek lehetek, az a kis csoda aki te is voltam, mikor megszülettem.

A gyerek érkezése sok mindent megváltoztat bennem és társamban is.
A gyerek felhőtlen, és feltétel nélküli szeretet ad ha figyelek rá, és is képes leszek újra
arra amit az élet keménysége elfojtott bennem. A gyermeki ártatlanság és a feltétel nélküli szeretet.
Ha büfizik, amikor alszik és csak csodálom őt, amikor elsőnek totyog, és amikor
mosolyog, nevet, mert vele és csak vele foglalkozok én is újra az a kis ártatlan gyermek lehetek.
Amikor le ülök vele játszani, ki mozdulunk vele focizni, vagy sétálni azok a pillanatok amik értelmet adnak az életnek.

És ha olyan szerencsés vagy, hogy ezt a társaddal is megoszthatod, úgy is hogy akkor (is) melletted van és örül ő is ennek, és akkor is boldog lehetsz ha valamiért ezt nem tudod vele megosztani, ezért ha ez a csoda megtörténik veled
meg van az életed értelme, és ha mosolyogni nevetni látod, ha odabújik hozzád, vagy csak ugy mondja, "cejetlek", örülj te is.

Nekem még nem adott a sors vagy bármi olyan társat, akivel ezt megérhetem, de unokatesóim és barátaim gyerekei hasonló érzéseket jelentenek nekem, mikor együtt játszunk, tanulunk, mesét olvasunk, vagy csak beszélgetünk.
Az ártatlan mosolya, felhőtlen kacaja és mikor hozzám bújik, azok a pillanatok amik értelmet adnak az életnek.
És ilyenkor minden ami a világból rám zúdul, elillan, minden napi harc új értelmet nyer.
És tudom amikor eléggé "érett" leszek, elfog jönni az, akivel ezt mind megélhetem és az a társ is aki mindezt megoszthatja velem és én megoszthatom vele.
mert..
"A munka meg fog várni, amíg megmutatod a szivárványt a gyereknek, de a szivárvány nem vár addig, amíg végzel a munkával."
Patricia Claffor
http://www.youtube.com/watch?v=oS_qqMqONZo


http://www.facebook.com/Boldogyermekkor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése